
موفقیت آیا می تواند نصیب هر کسی شود؟
پاسخ من این است که هرکسی شانس برند شخصی شدن و تحقّق اهداف و رویاهایش را دارد، اما هرکسی هم به موفقیت نمی رسد. بعضی از افراد رویاهای خود را به فراموشی میسپارند و هیچ طرح و برنامهای برای رسیدن به موفّقیّت ندارند. برخی دیگر کم صبرند و زود تسلیم میشوند. بسیاری هم زمان کافی و سخت کوشی لازم را صرف دستیابی به موفّقیّت نمیکنند. برای همین هم هرکسی نمیتواند برند شخصی شود، امّا من کاملاً بر این باورم هرکسی از این ظرفیت و توان بالقوه برخوردارست، به شرطی که مسیر تعیین شده در این کتاب را دنبال کند و هرجا که لازم بود از کمک دیگران بهره گیرد. اجازه دهید در این خصوص بیشتر توضیح دهم.
زمانی دانشجویی داشتم که سه ترم پشت سرهم در کلاس بازاریابی من در دانشگاه شرکت میکرد. از اینکه میدیدم او همان درسها و داستانها را برای سومین بار گوش میدهد، امّا هنوز یاد نگرفته یک کسب و کار اینترنتی برای خود راه بیندازد و موفقیت مورد انتظارش را کسب کند، احساس ناخوشایندی داشتم.
وقتی بیشتر با او آشنا شدم فهمیدم او بسیار باهوش و زرنگ است و ایدهای عالی برای یک کسب و کار در ذهن دارد. او همچنین یک داستانسرای بسیار خوب بود، امّا شاید نامنظمترین فردی بود که تا به حال دیدهام. احتمال موفّقیّت او در یک کسب و کار مشترک بسیار ضعیف بود و تا زمانی که نمیتوانست انضباط و مهارتهای سازماندهی خود را تقویت کند، برای برند شخصی شدن میبایست به تنهایی کار کند. او با اینکه میدانست به آموزشهای من احتیاج دارد، اما قادر به دنبال کردن و اجرا کردن این آموزش نبود.
با این شرایط آیا او میتواند به برند شخصی و شخصی قابل اعتبار تبدیل شود؟ بله، امّا او به کسی احتیاج دارد تا به وی کمک کند تا همواره بر کارش تمرکز کند و رفتارهای خود را تغییر دهد.
بخشی از کتاب شهرت نوشته ی مارکشفر ترجمه ی سید اسماعیل قشمشم
خوشحال می شوم افتخار همراهی شما را در پیج اینستاگرام شخصی خود داشته باشم.