سید اسماعیل قشمشم هستم، مربی (Coach)، مشاور و مدرس برندسازی شخصی و مهارتهای کوچینگ برای مدیران و افراد، جای بسی خوشحالی است که از طریق وبسایت شخصی بستر گفتگو و ارائه آموزشهای کاربردی به شما مخاطبین عزیز فراهم شده است.

وبسایت شخصی مهندس سید اسماعیل قشمشم | همراه: 09195893985 | من را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

ویژگی تصویر

وبسایت شخصی مهندس سید اسماعیل قشمشم

  /  مقالات برندسازی شخصی   /  برندسازی شخصی برای همه کاربرد دارد؟
برندسازی شخصی برندینگ شخصی

برندسازی شخصی برای همه کاربرد دارد؟

مطالب مشابه

آیا برای هرکسی یک جای ویژه وجود دارد؟

در اینجا به رازی اشاره می‌کنم که بسیاری از استادان برندسازی شخصی از پرداختن به آن چشم‌ پوشی می‌کنند. برندسازی شخصی به معنی داشتن بیشترین دنبال کننده در صفحات مجازی و یا ایجاد تصویری ماهرانه نیست. بلکه به کسب مقبولیت وابسته است. برای برندسازی شخصی باید پیام شما در میان دنبال کننده‌هایتان مقبولیت داشته باشد و از سوی آنان تقویت گردد. میزان بالای تبلیغات و بهره‌گیری از ترفندهای بهینه‌سازی جستجو (SEO) تأثیری بر آن نخواهد داشت.

راه میانبری به سوی برند شدن وجود ندارد.

در این مقاله به این موضوع پرداخته می شود که آیا همه می توانند برندشخصی شوند؟

و اینکه آیا برای هرکس یک جایگاه ویژه وجود دارد؟

جالب است بدانید که شما در رقابت با هیچکس جز خودتان نیستید.

برند شدن مزیّتی است که باید به آن دست یابید. برند شما ربطی به خود شما ندارد، بلکه به تلقّی و تجربه دیگران از شما مربوط می‌شود.

 

در این مقاله بر این مفهوم تأکید می‌شود که ایجاد تصویر کافی نیست.

اشتیاق هم کافی نیست. برای سرشناس شدن به یک علاقه پایدار(موقعیت) و مخاطبی که شما را بپذیرد (فضا) احتیاج دارید.

 

اهمیت علاقه ی پایدار در شکل گیری برند شما

من باور دارم که هرکسی می‌تواند از پس آن برآید. آیا شما فکر می‌کنید برای برندسازی شخصی زیادی پیر شده‌اید؟ یا زیادی جوانید؟ بگذارید به شما ثابت کنم اشتباه فکر می‌کنید.

آنجلا داک ورث در کتاب فوق العاده خود با عنوان سرسختی[1] پژوهشی را آورده که نشان می‌دهد افراد مسن‌تر، حتی کسانی که در دهه شصت سالگی و بالاتر از آن قرار دارند، بیشتر از جوان ترها به کار خود پایبندند. آنان بیشتر از جوانان در کار خود استقامت و مداومت می‌ورزند.

او این طور می‌نویسد: «ممکن است افرادی که دهه هفتم زندگی را سپری می‌کنند سرسخت‌تر باشند. زیرا در فرهنگی کاملاً متفاوت پرورش یافته‌اند. فرهنگی که شاید در مقایسه با فرهنگ کنونی، ارزش‌ها و هنجارهای آن بر پشتکار و استقامت تأکید بیشتری می‌ورزند.»

ارتباط افزایش سن و استقامت افراد در رسیدن به هدف

یکی از همکاران مسن‌ترم درباره ارتباط نزدیک افزایش سن و استقامت فرد هم، همین نظر را دارد. او در حالیکه سر تکان می‌داد به من گفت.

«من دهه ‌ها یک درس را در یک دانشگاه برای دانشجویان مقطع کارشناسی تدریس کرده‌ام. باید بگویم دانشجویان امروزی اصلاً به اندازه قبلی‌ها تلاش نمی‌کنند.»

افراد مسن‌تر نسبت به جوانترها به مداومت بر کار و توجه به برندسازی شخصی خود، مقیدترند.

اگر شما فکر می کنید هنوز جوانید و برای برندسازی شخصی کمی زود است با خواندن این مقاله بیشتر روی این موضوع باید فکر کنید.

من به عنوان استاد مهمان در دانشگاه‌های زیادی تدریس کرده‌ام. نگرانی مشترکی که در میان دانشجویان وجود دارد این است که آنان که هنوز مشغول تحصیل‌اند و مهارتی کسب نکرده‌اند.

چه طور می‌توانند در زمینه‌ای برند شوند؟

لیندزی کرشوف خانم جوانی است که افتخار این را داشته‌ام که مرشد او باشم. این دانشجوی دانشگاه تافتز می‌دانست باید در این بازار کار رقابتی، اقدام جسورانه‌ای انجام دهد و توجّهات را به سوی خود جلب کند. این خانم 20 ساله توانست جای ویژه‌ای ایجاد کند که نتایج شگرفی به همراه داشته است.

 

«همیشه فارغ التحصیلی از دانشگاه برایم وحشتناک و دلهره‌آورتر بود.

من در دانشگاه در زمینه رهبری کارآفرینانه مطالعاتی داشتم و درخصوص بازاریابی درونگرا[2] چیزهای زیادی آموختم. بازاریابی درونگرا بجای درگیر کردن مشتریان با پیام‌های تبلیغاتی، محتوا و استفاده از رسانه‌های اجتماعی را ترویج می دهد. و  با اینکار زمینه ارتباط با مشتریان را فراهم می‌سازد. به نظر می‌رسید این راه خوبی بود که می‌توانستم از طریق آن شغلی بیابم. برای همین تصمیم گرفتم تنها به جای ارسال رزومه برای شرکت‌های مختلف، بر مبنای همان اصول عمل کنم و ارزشی ایجاد نمایم که مردم واقعاً بخواهند من را ببینند و به نوعی با اینکار در حال برندسازی شخصی هدفمند بودم.

لازم بود آنچه را که می‌توانم انجام دهم را به دیگران نشان دهم. برای همین وبلاگی با نام «چگونگی داد و ستد با من» ایجاد کردم.

در این وبلاگ درباره مشاهداتم از کمپین‌های تبلیغاتی و بازاریابی موفّق یا شکست خورده مطالبی می‌نوشتم. نوشتن این مقالات هدف و عنوان جدیدی برای من ایجاد کرد: وبلاگ نویس بازاریابی نسل جدید[3] (یا هزاره سوم).

بدون اینکه در جایی استخدام شوم مشغول به کار شده بودم و در وبلاگ و صفحه لینکدینم، مطالبم را منتشر می‌کردم.

همچنین سرسختانه تلاش می‌کردم در میان استخدام کنندگان نیز مخاطبانی را جذب نمایم. البتّه سعی کردم بیشتر بر شرکت‌های جالب توجه مرتبط با رشته کاری ‌ام تمرکز کنم. امیدوار بودم با انتشار مطالبم در لینکدین، این استخدام کنندگان بخشی از کارم را ببینند.»

بالاخره این اتفاق افتاد و لیندزی نه تنها پس از مدت کوتاهی از فارغ التحصیلی استخدام شد، بلکه به فردی برند و مطلوب استخدام کنندگان مختلف تبدیل گشت.

لیندزی موفقیت های خود را مدیون برندسازی شخصی خود بود.

  • او به کنفرانسی در زمینه خودروها به نام Keynote دعوت شد و در زمینه رفتار خریداران اتومبیل در هزاره سوم به سخنرانی پرداخت.
  • سخنان او در خصوص هزاره سوم در نشریه لوس آنجلس تایمز منتشر شده است.
  • مدیر شرکت Campbell Soup او را برای مشارکت در اندیشکده هزاره سوم استخدام کرد.
  • در کتاب «101 راز برای 20 سالگی» نوشته پاول انگون، به داستان او اشاره شده است.
  • و … البته در این کتاب هم داستان او آورده شده است.

شانس در خانه ی چه کسی را می زند؟

چرا در میان همه فارغ التحصیلان جوان جویای کار فرصت‌ها نصیب لیندزی شد؟ چرا که او فرد برند و سرشناس شده است. آیا لیندزی باهوش‌ترین، پولدارترین و یا سخت کوش‌ترین دانشجوی کشور بوده است؟ مسلماً هوش، تجربه و حتی بهترین ایده، پس از یافتن جای ویژه و سرسختی در آن، در جایگاه بعدی قرار می‌گیرند.

محدوده سنی که افراد می‌توانند برندسازی شخصی را شروع کنند  از 19 تا 65 سالگی است. همه آنان مسیری یکسان را برای موفّقیّت دنبال کرده‌اند. همان مسیری که ما اکنون داریم  وارد آن می‌شویم.

این مقاله بخشی از کتاب شهرت نوشته ی مارکشفر است که در فصل‌های بعد فرایند تبدیل شدن به فردی سرشناس را به صورت گام به گام بررسی خواهیم کرد:

گام نخست: یافتن موقعیت.  

شما باید به خاطر یک چیز خاص سرشناس شوید. با به عبارت دیگر برای یک چیز خاص برندسازی شخصی کنید. ویژگی خاص، نقش متمایز و علاقه پایدار شما که به اینترنت مربوط می‌شود چیست؟ در این باره چندین تمرین فوق العاده را به شما معرّفی خواهم کرد.

گام دوم: یافتن فضای خود.

شما باید یک فضای به اندازه کافی بزرگ را برای ایجاد یک تمایز اشغال کنید. من در این مورد به شما کمک خواهم کرد. و برندسازی شخصی شما بر همین اصل استوار می شود.

گام سوم: یافتن سوخت لازم.

 امروزه در برندسازی شخصی، محتوا نقش سوخت را ایفا می‌کند. ما در کنار هم فرایندی را خواهیم پیمود که نوع دقیق مناسب‌ترین محتوا برای کارتان را تعیین می‌کند.

گام چهارم: ایجاد مخاطبان قابل پیگیری.

شبکه مخاطبان به مثابه ثروت شما هستند. شما چگونه می‌خواهید در فضای خود به نحوی قابل پیگیری، به مخاطبان متّصل شوید؟

مخاطبان برندسازی شخصی شما چه کسانی هستند؟

در این کتاب همچنین مراحل بعدی در خصوص برندتان را نیز بررسی خواهیم کرد:

  • اینکه چطور بفهمید تلاشتان ثمربخش بوده است یا نه؛
  • استراتژی‌های حفظ و بقای برند در بلندمدت چه چیزهایی هستند:
  • راه‌حل‌هایی که در صورت عدم پیشبرد کار، مفید خواهد بود.

همه افرادی که در این فصل از کتاب با آنان آشنا شدید

[1] Grit

[2] Inbound Marketing

[3] Millennial Marketing

برگرفته از کتاب شهرت نوشته مارکشفر و ترجمه ی سید اسماعیل قشمشم

ارسال یک نظر