سید اسماعیل قشمشم هستم، مربی (Coach)، مشاور و مدرس برندسازی شخصی و مهارتهای کوچینگ برای مدیران و افراد، جای بسی خوشحالی است که از طریق وبسایت شخصی بستر گفتگو و ارائه آموزشهای کاربردی به شما مخاطبین عزیز فراهم شده است.

وبسایت شخصی مهندس سید اسماعیل قشمشم | همراه: 09195893985 | من را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

ویژگی تصویر

پزشکان

  /  پزشکان

در بخش مخاطبین سایت سعی شده افرادی که مخاطب محتوای آموزشی بنده هستند و این مطالب برای آنها می تواند مفید واقع شود در گروه های مختلف شناسایی شوند و احساس می کنم  بهتر است برای درک بهتر موضوعات در حوزه برندسازی شخصی و مهارت های کوچینگ بایستی  ضرورت ها و کاربردها را  با ادبیات ویژه گروه های مختلف شغلی  با توجه به مسائلی که با آن مواجه هستند مطرح کنم.

لذا در این بخش با دسته بندی متفاوت از محتوا رو به رو هستیم. در منوی اصلی سایت در هر یک از بخش های برندسازی، مهارت های کوچینگ و پرورش مدیران آینده محتوای آموزشی طبق موضوعات دسته بندی شده است. اما در این قسمت مطالب با درنظر گیری جایگاه شغلی مخاطبی که قرار هست از محتوا استفاده کند دسته بندی انجام شده است. همچنین در این بخش همانطور که گفته شد قصد دارم از ضرورت ها و کاربردها صحبت کنیم و با توجه به لینک هایی که در هر صفحه مشاهده می شود می توانید دسترسی به محتوای آموزشی نیز داشته باشید.

از جمله کاربردهای ویژه برندسازی شخصی به پزشکان اختصاص دارد چراکه بیشتر از هر صنف دیگر بایستی در معرفی توانمندی های حرفه ای خود به جامعه مخاطبین هدف اقدام نمایند، مخصوصاً زمانیکه تعداد دانش آموخته های دانشگاهی از میزان تقاضای حوزه پزشکی بسیار بیشتر شده است، برند شخصی هر پزشک می تواند مزیت رقابتی ایجاد کند.  شما پزشکان بنا به اهداف خود با برندسازی شخصی اصولی می توانید عرضه خدمات خود را بیشتر کنید می توانید یک رسانه نافذ از شخص خودتون بسازید که در ترویج دانش و اندیشه های شخصیتون به کمک شما می آید.

یکی از اصول برندسازی شخصی پزشکان تدوین برنامه استراتژی کلان است. مدیریت استراتژیک در برندسازی شخصی یه این مقوله می پردازد که اهداف و چشم انداز پزشکان از برند سازی شخصی چیست؟

  • اینکه هر پزشک تمایل دارد چه تصویری از وی در ذهن مخاطبین، همکارانش، مردم شهر و حتی کشور خود به جای بگذارد؟
  • تمایل دارد از وی با چه کلید واژه هایی یاد نمایند؟
  • هدف از برند سازی شخصی برای هر پزشک چیست؟
  • دایره مخاطبین خود را چه افرادی می داند؟
  • نقاط قوت و نقاط قابل بهبود خود را چگونه ارزیابی می کند؟
  • از چه ابزارهایی بایستی برای برندسازی شخصی خود استفاده نماید؟
  • برند سازی چگونه می تواند در افزایش درآمد پزشک، شهرت و اعتبار وی نزد همکاران و تأمین کنندگان، ورود به انجمن های صنفی، ورود به مجامع عمومی مانند شورای شهر و مجلس شورای اسلامی کمک کند؟
  • چه برنامه ای را بایستی برای رسیدن به اهداف برند سازی شخصی خود طرح ریزی کند؟
  • برند قدرتمند شخصی پزشکان می تواند در عرصه های مختلف به آنها کمک نماید، برند شخصی همانند یک ابزار قدرتمند عمل می کند که در افزایش درآمد، توسعه روابط، شهرت و اعتبار جمعی و … کمک می کند.

چه دسته ای از پزشکان مخاطب برندسازی شخصی هستند؟

پزشکانی که به دنبال:

  • افزایش درآمد
  • بهره مندی از شهرت و محبوبیت اجتماعی
  • ارتقاء اعتبار اجتماعی
  • داشتن یک رسانه شخصی(برای ارائه اندیشه ها و محتوای شخصی)
  • ورود به انجمن ها و مجمع های تخصصی، سیاسی و عمومی(شورای شهر، مجلس شورای اسلامی، انجمن های صنفی و ….)

چه تخصص های پزشکی برندسازی شخصی برای آنها ضروری است:

  • دندان پزشکان
  • جراحان زیبایی
  • روانشناسان و روانپزشکان
  • چشم پزشکان
  • متخصصین داخلی
  • متخصصین تغذیه
  • پزشکان عمومی
  • اپتومتریست ها
  • مدیران کلینیک ها
  • مشاورین حوزه سلامت

لینک های مفید این صفحه:

دوره آموزشی برندسازی شخصی ویژه پزشکان

فایل های صوتی مرتبط

فایل های تصویری مرتبط

مقالات مرتبط

مارتین سلیگمن، فرمول موفقيت را اینگونه بیان می کند: “هر روز از نقاط قوتي كه تو را متمايز مي سازند در حيطه هاي اصلي و مهم زندگي ات استفاده كن تا لذت و شادي بسياري را به زندگي خود بياوري”

یک پزشک به عنوان مدیر کسب و کار خود  تنها در صورت فرانگری و داشتن تركیبی از ویژگی ها در محيط كار مي تواند رشد كند و سبب پيشرفت خود و دیگران شود. تمامي ابعاد انسانی باید فرصت بروز در كار را پيدا كنند. اگر فرد بخواهد به بهترين خود دست يابد لازم است تمام ابعادش را با هم داشته باشد. حال پزشکان اگر مي خواهند همکاران و کارکنانشان را در رسیدن به بهترین وضعیت خودشان  كمك كند نيز باید از این ویژگی ها برخوردار باشند. بايد تمام اين ابعاد را ببيند،  به رسميت بشناسد و وارد عمل شود.
کوچینگ نیز فرآیندی است که تنها به دانش و تكنيك اشاره نمي كند بلكه به تمامي توانمندي هايي كه انسان دارد مثل ارزش ها،‌ احساسات، شفقت و … توجه دارد. در حقيقت نقاط قوت هر فرد منابع اصلي او جهت:

  • يادگيري
  • تغيير
  • عملكرد
  • شادي و حس رضايت و دستيابي

هستند و سرمايه ای عظیم براي رسيدن از نقطه كنوني به نقطه مطلوب می باشند.

در فرایند تعامل به روش کوچینگ، فضای گفتگویی به وجود می آید تا فرد بتواند یادگیری از خود را انجام دهد. طی گفتگو بين ذهن ها، اتصال بین قلب افراد ایجاد شده و در آن انتقال ايده ها و انرژي اتفاق مي افتد. پس در واقع در این گفتگو،  جلسه بين ذهن ها است و جريان مشتركي از تبادل انرژي و اطلاعات توليد شده  در این فرایند شكل مي گیرد.

اولين مرحله  در گفتگو، اتصال است و آن لحظه اي است كه مغز و قلب طرفین گفتگو به هم متصل مي شوند و توجه را از هر چيز ديگري به آنچه مد نظر است مي آورد و مسلما در تمام لحظات  گفتگو توجه باسیستی پایدار باشد و دائماً كيفيت آن کنترل گردد.

دوره آموزشی کوچینگ به پزشکان به آن ها كمك می كند نه تنها نقاط قوت خود، بلكه ديگران را نيز ببينند. کوچینگ (مربی گری) برای پزشکان یک رابطه‌ حمایتی بین آن ها و همکاران و کارکنانشان است. پزشک زمانی که در نقش کوچ (Coach) ظاهر می شود با طرح پرسش، گوش دادن، بازخورد دادن و بکارگیری ابزارهای سنجش به همکاران خود کمک می‌کند تا اهدافی را برای تغییر مشخص کنند و در جهت آن حرکت کنند. این اهداف می‌تواند در جهت یادگیری مهارت رفتاری، افزایش کارایی و حل مسئله باشد.

پزشکانی که همکاران و کارکنانشان را کوچ می کنند می‌توانند استعدادهایشان را توسعه دهند و کوچینگ را بخشی طبیعی از مدیریت خود و جعبه‌ابزار خود می‌دانند و کوچینگ را برای رسیدن به اهداف کسب‌وکار و سازمان خود ضروری می دانند.

فرآیند کوچینگ فرآیند زیبایی است به این دلیل که همزمان که پزشک در نقش کوچ به همکاران خود کمک می‌کند بر توسعه‌ شایستگی ‌های خود هم سرمایه‌گذاری کرده است. به ‌همین دلیل کوچینگ نه‌ تنها مربوط به کارکنان است بلکه درباره‌ ی پزشک و مهارت های تعاملی اوست.

فرم ثبت نام و کسب و اطلاعات بیشتر در خصوص دوره ی مدیریت به روش کوچینگ ویژه پزشکان

همکاری صنفی و گروهی

شما پزشکان در عین حال که از تحصیلات عالی و تخصص حرفه ای برخوردار هستید اما  برای آنکه بتوانند در فضای کار تیمی اثرگذار عمل کنید نیاز است تا ویژگی های رفتاری مربیگری را در خود نهادینه کنید، شایستگی های مربیگری به پزشکان کمک می کند تا بتوانند در محیط کسب و کار شخصی یا سازمانی خود مبتنی بر مهارت های مربیگری با دیگران ارتباط برقرار کنند که این مهم زمینه اثرگذاری هرچه بیشتر آنها در تیم و افراد را فراهم می کند.

جانشین پروری

در مدیریت به روش کوچینگ، بسیاری از مدیران برای مدیریت کارها و فعالیت های خود سعی می کنند بیشتر و بیشتر کار کنند که با همه ی اینها در نهایت با مسئله جدی مدیریت زمان مواجه هستند در حالیکه مدیران شایسته بجای اینکه زمان خود را در انجام فعالیت ها هزینه کنند، زمان خود را در تربیت انسان ها و نیروهای کارآمد و همسان سازی اهداف فردی کارکنان با اهداف سازمانی سرمایه گذاری می کنند.

مدیر با برنامه‌ریزی برای مدیران آینده و رشد مدیران کلیدی به جانشین پروری توجه عملی می نماید. به این صورت که از فرد منتخب می خواهد که برای حل مسائل، راهکارهای مناسب را ارائه کند و سپس با به چالش کشیدن راه حل ها و با استفاده از  ابزار پرسشگری، وی را در جهت رسیدن به راهکارهای مطمئن یاری می کند و عملا جانشینی توانمند تربیت می شود.

آموزش به کارکنان

در حال حاضر اغلب پزشکان همانند مدیران، برای توسعه کسب و کار خود برنامه ریزی های مختلفی انجام می دهند. از جمله بودجه هایی را صرف آموزش و ارتقای سطح عملکرد کارکنان خود می نمایند. اما سوال اینجاست که این آموزش ها تا چه حد تاثیر داشته و به ارتقای عملکرد منجر شده است؟ آیا واقعا مشکل در ندانستن است؟ اگر عمیق نگاه کنیم، مشکل واقعی را در عمل نکردن به دانسته های خود می بینیم و نه ندانستن؟ آیا واقعا برای حل معضلات فردی و کلینیک ها هنوز هم نیاز به آموزش دارید؟ تعامل و مدیریت به روش کوچینگ،  چاره کار است. پزشک با استفاده از رویکرد جامع، موثر و هدف محور کوچینگ به عنوان یک حامی در کنار کارکنانش خواهد بود.

تصمیم گیری و حل مساله

در فرایند تعامل به روش کوچینگ، پزشک با بهره گیری از شایستگی های کوچینگ، به کارکنان و همکارانش کمک می کند تا مشکلات را تبدیل به مسئله کنند. شایستگی های کوچینگ کمک می کند تا بتوان مسئله و ابعاد و جنبه های مختلف آن را به طور دقیق شناخت  و گزینه های ممکن برای تصمیم و حل مساله را به صورت شفاف و دقیق یافت. در کنار آن زمینه های فکر کردن به گزینه های خلاقانه نیز فراهم می شود.

فرم ثبت نام و کسب و اطلاعات بیشتر در خصوص دوره ی مدیریت به روش کوچینگ ویژه پزشکان

پزشکانی که در جایگاه مدیریتی یک بیمارستان، کلینیک یا مطب شخصی هستند همانند مدیران دیگر بایستی در رشد و توسعه شایستگی های مدیریتی خود گام بردارند.

پزشکان نیز همانند کسب و کارهای دیگر با مسائلی مانند بازاریابی و فروش، مدیریت منابع انسانی، جانشین پروری، مدیریت استراتژیک، مدیریت مالی و … درگیر هستند. و قبل از اینکه هر مدیری بخواهد از مشاور و مدرس در این زمینه استفاده کند ابتدا بایستی درک درستی از مسئله، نیازهای کسب و کار خود و طرح و برنامه خودش برای حل آن مسئله داشته باشد سپس در صورت نیاز به هرگونه مشاور مراجعه کند.

جلسات فرد به فرد کوچینگ با مسائلی که در حوزه کسب و کار با آن هر روز درگیر هستید شروع می شود و کوچ نقش تسهیل گر توانمندسازی شما در حوزه شایستگی های مدیریتی را ایفا می کند.

جلسات کوچینگ یک رابطه‌ی حمایتی بین کوچ و شما است که در آن کوچ به طرح پرسش، گوش دادن و بازخورد دادن به شما کمک می‌کند تا اهدافی را برای توسعه کلینیک و مطب خود مشخص کنید و در جهت آن حرکت کنید. با توجه به اینکه کوچینگ بیش از همه درباره خود شما است، یکی از مؤثرترین ابزارها برایتان در جهت تقویت توانایی‌ها و مهارت‌های رهبری، مدیریتی، تصمیم گیری و حل مسئله است.

در طول فرآیند کوچینگ، شما به آگاهی بیشتری نسبت به پتانسیل های شخصی و مدیریتی خویش دست یافته و کیفیت سبک مدیریت و عملکرد کسب و کار خود را بهبود می بخشید.

در فرایند جلسات کوچینگ در نهایت تغییر نگرش و تغییر رفتار برای مدیران حاصل می شود و این مهم ترین دستاورد جلسات کوچینگ است که زمینه تحول چشگیر کسب و کارها را فراهم می کند.

کوچینگ چیست؟ (لینک)

فرم کسب  اطلاعات بیشتر