سید اسماعیل قشمشم هستم، مربی (Coach)، مشاور و مدرس برندسازی شخصی و مهارتهای کوچینگ برای مدیران و افراد، جای بسی خوشحالی است که از طریق وبسایت شخصی بستر گفتگو و ارائه آموزشهای کاربردی به شما مخاطبین عزیز فراهم شده است.

وبسایت شخصی مهندس سید اسماعیل قشمشم | همراه: 09195893985 | من را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

ویژگی تصویر

وبسایت شخصی مهندس سید اسماعیل قشمشم

  /  مقالات برندسازی شخصی   /  خروج از سایه‌ها

خروج از سایه‌ها

در گذشته این مجریان مطرح تلویزیونی، مدیران ارشد وال استریت و نویسندگان سنتی بودند که کانون توجّهات بودند و به انواع امکانات دسترسی داشتند. امّا امروزه اقامت در عمارت‌های بزرگ کنار دریا و پروازهای درجه یک در اختیار افراد تأثیرگذار قرار گرفته است. لوگان پاول ستاره 21 ساله Snapchat برای حضور یک روزه در فیلم تبلیغاتی شرکت دانکن دونات مبلغ 200 هزار دلار دریافت کرده است.

یکی از دوستان من لری سی لوئیز[1] بیش از ده سال در پشت صحنه صنعت جواهرات فعّالیّت می‌کرد، امّا کم‌کم به این نتیجه رسید که وقت آن شده از سایه خارج شود. او می‌گوید: «من برای شرکت‌های مشهور فعّال در صنعت مد و جواهرات بازاریابی می‌کردم. در کنار این کار، یک فروشنده برتر در eBay بودم و نیز کمپین‌هایی را برای یک دانشگاه، یک هتل و برخی از هنرمندان برگزار می‌کردم. امّا همیشه در پشت صحنه و در سایه نام دیگران قرار داشتم. در حدود یک سال پیش احساس افسردگی به سراغم آمد. با اینکه من همیشه رویاهایی برای خود داشتم، امّا هنوز داشتم در رویای دیگران زندگی می‌کردم. برنامه‌هایی در قلب و ذهن خود داشتم که دیگر داشتند دفن می‌شدند و با گذشت زمان رنگ می‌باختند. موضوع این نبود که چقدر درآمد داشتم یا چقدر باعث موفّقیّت دیگران می‌شدم، من هنوز داشتم در سایه دیگران زندگی می‌کردم. احساس محدودیت می‌کردم و می‌دانستم که فقط با خارج شدن از این سایه می‌توانم سرشناس شوم و استعدادهایم را شکوفا سازم. البته خروج از سایه تصمیم ساده‌ای نبود. کار کردن در پشت صحنه و تبلیغات برای فروش برایم بسیار راحت بود، امّا دریافتم که برای تحقق رویاهایم باید از این راحتی دست بکشم.»

در این دنیای پرآشوب، ما تنها دو دارایی قابل انتقال با خود داریم: تحصیلاتمان و سرشناس بودن. احتمال اینکه در پنج سال آینده در شرایط استخدامی شما تغییراتی ایجاد شود چقدر است؟ اگر شما در زمینه کارتان سرشناس نباشید، باید مانند دیگران برای دستیابی به شغل جدید رقابت کنید. امّا اگر سرشناس باشید از یک مزیّت پایدار برخوردارید، که شاید هم تنها مزیّت لازم برای غلبه بر این شرایط نامساعد و ناگوار باشد.

آیا شما به اندازه کافی مصمّم هستید که مثل لری به آنچه که می‌خواهید دست یابید؟ امیدوارم که همین طور باشد. ما اکنون در دوران شگفت‌انگیزی به سر می‌بریم که هرکسی فرصت و شانس سرشناس شدن را دارد. وقت آن شده که این فرصت را مغتنم شمارید، مثل آنتونیو سنتینو[2].

بخشی  از کتاب برندشخصی نوشته ی مارک شفر ترجمه ی سید اسماعیل قشمشم

ارسال یک نظر