سید اسماعیل قشمشم هستم، مربی (Coach)، مشاور و مدرس برندسازی شخصی و مهارتهای کوچینگ برای مدیران و افراد، جای بسی خوشحالی است که از طریق وبسایت شخصی بستر گفتگو و ارائه آموزشهای کاربردی به شما مخاطبین عزیز فراهم شده است.

وبسایت شخصی مهندس سید اسماعیل قشمشم | همراه: 09195893985 | من را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

ویژگی تصویر

وبسایت شخصی مهندس سید اسماعیل قشمشم

  /  مقالات برندسازی شخصی   /  4 نوع شخصیت متفاوت و اثر آن در شکل گیری اعتبار و برندشخصی
شکل گیری اعتبار و برندشخصی

4 نوع شخصیت متفاوت و اثر آن در شکل گیری اعتبار و برندشخصی

قواعد بازی حرفه ای در برندسازی شخصی

هر نوع مسیر بازی جاه طلبانه و بلند پروازانه، ماهیتی منفی دارد. در بازی حرفه ای شما که شکل گیری اعتبار و برندشخصی  است. باید ابتدا قواعد بازی را بدانید و یادمان باشد هر کسی نمی تواند در آن برنده شود. با وجود این، بسیاری هم بخوبی این کار را انجام می دهند. اغلب می توان از این بازی لذت برد. اما با این حال وقتی جایزه را تعیین می کنید، تعداد اندکی می توانند آن را به چنگ آورند.

بازی، همان یازی ساختن و شکل گیری اعتبار و برندشخصی شما است.

برای برنده شدن در بازی حرفه ای، عموماً افراد با قواعد و شرایط خود می خواهند کار کنند، تا شغل عالی یا موفقیت های حرفه ای تحقق یابد. اما مشاغل عالی و فوق العاده استثنائی است. برای آنها پاداش تعیین شده است و محدود هستند. تا کنون افراد کمی به قدرت و رضایت در زندگی کاری خود دست یافته اند و افرادی که در زندگی به وضعیت مطلوب دست پیدا کرده اند با انتخابها و بلند پروازیهای خود این نتیجه را رغم زده اند. درواقع باید گفت که بدون شکل گیری اعتبار و برندشخصی نمی توانید بلندپروازیهای خود را عملی کنید.

همه نمی توانند ماموریت و رسالت خود را به انجام برسانند. اما این امکان وجود دارد که شما هم برنده شوید. بردن به معنای انجام کاری ارزشمند است که آن را دوست دارید. برنده شدن باعث ارزش دهی، اهمیت و تاثیر گذاری و نفوذ در شما می شود. برد شما را در شرایط سخت اقتصادی و بازار کار بد، ایمن می سازد و حفظ می کند. چیزهایی مثل رفاه و ثروت، آزادی و استقلال چیزهایی نیست که به شما داده شود. شما خود باید آنها را به دست آورید و به ارزش برسید. با آنها تجارت کنید. اینگونه می توانید بازی حرفه ای را بازی کنید. شما چیزهای خود را با چیزهایی دیگر مبادله می کنید و این نوع داد و ستد در همه ی ابعاد زندگی جاری است.

اگر طالب کنترل، نفوذ و مهم بودن هستید، باید بسیار ارزشمند، و ماهر شوید تا حق درخواست و رسیدن به این چیزها را داشته باشید. بدون داشتن چیزی برای تجارت، انتخاب و قدرت را از دست می دهید، و نمی توانید از عهده ی این کار بر آیید. هدفمند تصمیم بگیرید که شغل و حرفه ی (مقام) آینده چه باشد. برای خود گزینه هایی را در نظر بگیرید و ایجاد کنید. آماده بازی هستید؟

چهار بازیکن بازی حرفه ای در برندسازی شخصی

بزرگترین اشتباه در بازی حرفه ای ناشی از این است که شما نمی فهمید یا نمی توانید بفهمید که در حال بازی هستید. اگر چنین باشد، از پیش بازنده اید. تنها استراتژی شما برای برد، شانس است، چرا که کاری هدفمند و عمدی که به احتمال زیاد به نفع شماست، انجام نمی دهید. شما بر حسن نیت دیگران اتکا می کنید، و نیاز به توجه به حمایت آنها دارید. شما وابسته به زمان بندی شرایط، یعنی بودن در جایگاه مناسب در زمانی درست، هستید. و نیز به بی کفایتی دیگر رقبای خود متکی هستید. وقتی آنها به هم می ریزند یا کم می آورند. شما امیدوار می شوید که بتوانید کاری را که آنها متوقف ساخته اند، انجام دهید. این روش عام توصیه نمی شود. این روش بسیار واکنشی است و شما در آن متکی به سایر افراد هستید تا صعودی را که در آن به انتخاب، کنترل و رفاه و ثروت خواهید رسید، سرعت بخشید. شاید تلخترین چیز در باخت، این است که می بینید افراد دیگری که استعداد، سخت کوشی و حتی مهربانی کمتر از شما دارند، به موفقیت رسیده اند، این رنج آوراست؛ و عادلانه و درست نیست. با این حال جز در زمانی که بازی کنید، نمی توانید واقعا رقابت داشته باشید. بنابراین، فرض کنید که می دانید در حال بازی هستید، چهار نوع فرد وجود دارد که بازی حرفه ای را بازی می کنند. که تنها یکی از آنها برنده می شود.

شما کدام یک از این چهار نوع هستید؟

سرنوشت گرایی در شکل گیری اعتبار و برندشخصی

آیا حرفه ی خود را به امان خدا سپرده اید؟ شما به نوعی از این آگاه هستید، که بازی ادامه می یابد، اما خوش بینی ازلی تان باعث می شود فکر کنید بازی به نتیجه ی خوبی می رسد. شما تلاش چندانی نمی کنید، و تصور می کنید که ترقی و ترفیع ، شغل عالی ، و فرصتهای فوق العاده، فقط با منتظر نشستن و با انجام کاری که دارید می کنید، رخ خواهد داد. شما با مردم خوب هستید و ایده ی مبهم و نامشخصی راجع به مقصود خود و کاری که می خواهید انجام دهید دارید، اما درآن افراط نمی کنید. اگر شما در مورد حرفه تان به تقدیر و سرنوشت معتقد باشید، در دام کمبود تلاش و فعالیت می افتید. دو دلیل وجود دارد که چرا ممکن است خود را به زحمت نیندازید.

دلیل اول:

اگر حس حق به جانبی دارید، و اگر به مدرسه یا دانشگاه مناسب و خوبی رفته اید، ممکن است احساس کنید که تحقق یک حرفه ی عالی با پرداختی خوب، چیزی است که ارزش شما را دارد. اگر در انتظار چیزهای خوبی بوده اید، اما به آنچه می خواستید دست نیافته اید، باعث شگفتی است. وقتی تصور می کنید که همه چیز در موردتان موثر واقع خواهد شد. و شاید به افراد دیگر به دیده ی حقارت می نگرید،  احساس می کنید که بازی کمتر از حد شماست و ارزش مبارزه کردن را ندارد.

جالبه بدونید شما در گذشته شانس آورده اید و شکست نخورده اید، بنابراین فکر می کنید باز هم اینطور است…!! و به این روند در زندگی خود ادامه می دهید.

 دلیل دوم:

بر اینکه ممکن است اشتیاقی به بازی نشان ندهید، این است که احتمالا تنبل هستید و ظاهراً نمی توانید بفهمید که باید از ستیزه جویی خود رهایی یابید و کاری انجام دهید. شما به سختی انگیزه پیدا می کنید. می دانید که بازی وجود دارد، اما فقط نمی خواهید که در آن باشید و بازی کنید. شما احتمالا از اینکه مجبور به بازی هستید، ناراحت می شوید. بازی کردن برای شما مثل کاری سخت می ماند. در هر صورت شما در حرفه ی خود معتقد به سرنوشت هستید. منتظر می مانید و می بینید و آن را به سرنوشت واگذاری می کنید. یعنی می گویید هر چه بخواهد بشود همان خواهد شد. دیر یا زود باید در معرض دید قرار گیرید و به بازی اهمیت دهید و سهم ارزش خود را بگیرید. باید در بازی به اوج خود برسید. در غیر اینصورت ، به شغلی که نمی خواهید، و شاید حتی هیچ  کس نمی  خواهد، دست خواهید یافت.

پرشور و اشتیاق بودن در شکل گیری اعتبار و برندشخصی

شما سخت، سریع و شل بازی می کنید. دل و جرات دارید و جسور و فرصت طلب هستید. همچنین برنامه ریز ضعیف و استراتژیست بدی هستید. شما از در کناری که باز است وارد صحنه بازی می شوید نه از ورودی درست. شما معمولاً متقاعد کننده و بسیار کنشگر هستید. احتمالاً نیروی فروش خوبی هستید، اما در کار خود حرفه ای نیستید.

در صورتی که فردی سوء استفاده گر در حرفه باشید، فاقد استراتژی هستید. شما شور و شوق و انگیزه داشته اید. حتی ایده هایی برای تغییر جهان، اما هیچ برنامه و طرحی برای بازی ندارید. مهارت، دانش و شناخت دارید، حتی ارتباطات خوبی دارید، اما استراتژی برای رقابت و برنده شدن ندارید. حتی ممکن است درخشان، با انگیزه و با قصد و نیت خوب باشید، اما هنوز مسیری را که می خواهید طی کنید، برنامه ریزی نکرده اید. شما فردی پر شور و اشتیاق، حرفه ای و کلاسیک هستید، شما خستگی را نادیده می گیرید. نشانه های چنین حالتی در شما هیجان، بصیرت، ایده آل گرایی و خوش بینی است. با وجود این بعید است که بدون کتابنامه ای برای ترسیم مسیر خود به موفقیت دست یابید. شما در لحظه پر تکاپو و پر انگیزه و سرشار از تحرک می شوید. شما مردم گرا هستید و می توانید جمعی را ناگهان شاد و خوشحال کنید و ارتباطات زیادی را به وجود آورید. شما روابط اجتماعی قوی دارید و به نظر می رسد که در همه جا حضور دارید. شما شجاع و با جرات هستید، اما از نبود استراتژی رنج می برید. با وجود این افرادی هستند که برنامه ای درخشان و محفوظ از خطا دارند و باز هم شکست می خورند.

برنامه ریز بودن و نقش آن در شکل گیری اعتبار و برندشخصی

زمانی است که شما یک استراتژیست شگفت انگیز باشید. مشکل این است که شما در کارها به قدری برنامه ریزی دارید، که وارد عمل شدن را فراموش می کنید. یا به دلیل برنامه و طرح بازی ناتوان می شوید، و دقیقا نمی دانید که چطور حرکت کنید و پیش روید. شما بر وظیفه خود متمرکز می شوید اما همیشه با مردم خوب نیستید. همین باعث می شود که از حد معمول آهسته تر پیش روید. در این صورت شما یک برنامه ریز حرفه ای کلاسیک هستید.

شما تمام کتابها را می خوانید و تمام آزمونهای روان سنجی را انجام می دهید. بر مربیگری، رهبری و نظارت سرمایه گذاری می کنید. برنامه های آنلاین را انجام می دهید. شما با نهایت تلاش این کار را ترسیم می کنید. رزومه ی شما پس زده می شود و شما فرض می کنید که عالی است. شما فوق العاده متمرکز و فراسازمان یافته هستید. با این حال نمی توانید اقدام به عمل کنید. در عوض هیجان زده و مردد هستید شما ترجیح می دهید که برای جلسات برنامه ریزی کنید. شما در طرح استراتژی بیش از اجرا تبحر دارید. درگیر رسانه های اجتماعی می شوید و بیش از کار رودر رو، علاقه مند به ایجاد شبکه های آنلاین هستید. شما صفحات گسترده و آزمون های حرفه ای را دوست دارید. تنبل نیستید در واقع، بسیار کارآمد و اغلب بسیار سازنده هستید. شاید حتی خلاق باشید. اما در نهایت با تنبلی و بی حرکتی ناتوان می شوید. و مضطرب و امیدوار می شوید. برای حرکت و جنبش بیش از حد سرسخت، و برای خطر کردن بیش از حد محتاط هستید. به همین دلیل بازنده می شوید. رقبا قبل ازاینکه کاری انجام دهید، لحظات را در می یابند. فرصتها به وجود می آید و از بین میرود. درهای (شانس) باز شده و بسته می شود و شما نمی توانید از آنها عبور کنید؛ که یک شکست است.

حرفه ای بودن و نقش آن در شکل گیری اعتبار و برندشخصی

شما هدفمند و استراتژیک و همچنین فرصت طلب و تصادفی هستید. شما می دانید که شانس چه نقشی دارد و تا زمانیکه درهای فرصت شادی و نعمتهای غیر منتظره بروی شما باز باشد. از آن بهره می برید. شما می خواهید برجسته و بی نظیر باشید، ایستادگی می کنید، و طوری پیش می روید که این اتفاق بیفتد. برنامه ها و رویاهای حرفه ای بزرگی دارید و مراحل رسیدن به آن را طی می کنید. شما برای ایجاد سرمایه ی حرفه ای خود، فردی متمرکز هستید و برخواسته های خود اصرار می ورزید. برندشخصی شما برایتان اهمیت دارد، و می دانید که چه ارزشی برای شما در بازرا کار ایجاد می کند. شما مشتاق این هستید که پیشاهنگ مسیر باشید زمانی که چیزی شبیه مشاغل رویایی تان پیشنهاد می شود. شما به تجربیات و پیشنهادات توجه می کنید و آماده ی سرمایه گذاری در خود برای تجارت در بازی حرفه ای هستید. اگر اینچنین هستید محتوای این وبسایت برای شما مناسب است.

ارسال یک نظر