سید اسماعیل قشمشم هستم، مربی (Coach)، مشاور و مدرس برندسازی شخصی و مهارتهای کوچینگ برای مدیران و افراد، جای بسی خوشحالی است که از طریق وبسایت شخصی بستر گفتگو و ارائه آموزشهای کاربردی به شما مخاطبین عزیز فراهم شده است.

وبسایت شخصی مهندس سید اسماعیل قشمشم | همراه: 09195893985 | من را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

ویژگی تصویر

خویش فرمایان

  /  خویش فرمایان

شهرت ارزش سهام بازار سهام زندگی شما است. حسن شهرت شما نشان می دهد که چند نفر برای تان سرمایه گذاری می کنند. شهرت شما با ارزشترین دارایی حرفه ای شما است و به مردم می گوید که چرا باید شما را و نه کس دیگری را انتخاب کنند. در دنیای امروز که همواره برای شناخت و معرفی استعدادها و قابلیت های فردی بایستی تلاش نمود، برندسازی شخصی و احراز شهرت و اعتباری مناسب بسیار حائز اهمیت است. علاوه بر کسب و کارهای خویش فرما مانند پزشکان، وکلا و … در شرکت ها و سازمان که دارای خدمات گوناگونی هستند، برندسازی شخصی می تواند اعتبار برند شرکتی و همچنین درآمدزایی سازمان را دو چندان نماید.

در مدت زمانی نه چندان دور، دایره ی نفوذ و تأثیر افراد و صاحبان کسب و کارها محدود به ارتباطهای رو در رو آمها بود در واقع اعتبار و شهرت شما به افرادی گسترش می یافت که می توانستید به صورت فیزیکی آنها را مشاهده کنید. و اگر در تعامل خود با آنها موفق عمل می کردید می توانستید تصورات دیگران نسبت به خود را کنترل کرده و یک برند اثرگذار از خود بسازید اما امروزه در دنیای ارتباطات می توان گفت که هر فرد خود به تنهایی یک رسانه است و اندیشه ها و گفتمان های او می تواند دارای برد خبری باشد.

در شرایط فعلی موفقیت به صورت اتفاقی حاصل نمی شود به عبارت دیگر باید گفت که برندسازی شخصی به صورت حرفه ای به راه اندازی یک کسب و کار جدید شباهت دارد و همانطور که برای راه اندازی یک کسب و کار نیاز به یک نقشه راه داریم، منابع مالی آن را تأمین می کنیم، اهداف فروش مدون برنامه ریزی می کنیم حال برای ساخت یک برند شخصی قدرتمند نیز دقیقا بایستی طبق برنامه عمل کرد. برند شخصی یعنی آنچه که مردم پشت سرتان راجع به شما می گویند یا فکر و احساس می کنند، شهرت شما میزان عزت و اعتباری است که در ذهن بقیه از شما باقی می ماند. برند شما چیزی است که بر تصور، احساس و صحبت های مردم از شما و کاری که انجام می دهید تاثیر می گذارد.

  • چشم انداز من از اینکه یک فرد صاحب نام و اعتبار در جامعه مخاطبین خود باشم چیست؟
  • برند شخصی برای من چه منافعی دارد؟
  • دقیقا بنا هست دیگران من را چگونه بشناسند و از من یاد کنند؟
  • چه اقدامتی را بایستی در راستای برندسازی شخصی خود انجام دهم یا ندهم.
  • مخاطب من چه کسانی هستند و برای چه افرادی باید خودم را معرفی کنم؟
  • استراژی تعاملی من با دیگران شامل محیط های خانوادگی، دوستان، همکاران، کارکنان و … چگونه باشد؟
  • چه ویژگی هایی در خود می شناسم برای آنکه بتوانم خودم را از دیگران متمایز کنم و در معرفی خودم استفاده نمایم.
  • از چه ابزارهایی مانند سایت، شبکه های اجتماعی، تبلیغات محیطی، توصیه سینه به سینه و … استفاده نمایم.
  • برندسازی شخصی چگونه قرار است جبران هزینه های خود را انجام دهد؟

سوالات فوق قطعا و قطعا در ذهن تمام افرادی که می خواهند برندسازی شخصی انجام دهند شکل می گیرد و پیدا کردن پاسخ آن برای تمام افراد میسر نیست مگر آن دسته از اشخاصی که شناخت کاملی از خود و محیط اطراف خود داشته باشند.. شناخت از خود را در اولین گام می توان محقق کرد اما آنچکه دشوار است شناخت محیط است و اینکه دقیقا مخاطبین خود و نیازهای آنها را پیدا نماییم و در نهایت بتوانیم با استراتژی مناسب و استفاده از ابزارهای رسانه ای و الگوهای رفتاری بهترین معرفی و حفظ ارتباط را با مخاطبین خود داشته باشیم.

بسیاری از افراد گمان می کنند که برندسازی شخصی برای افراد سرشناس و هنرمندان کاربرد دارد درحالیکه همه ی اشخاص دارای برند شخصی هستند و با یکسری واژگان در ذهن دیگران تداعی می شوند، درواقع هر فرد با رفتار و تعاملی که با دیگران برقرار می کند تصوری را در ذهن آنها حک می کند که این همان برند شخصی است پس در نتیجه همه افراد با اعتبار و برند در زندگی فردی و حرفه ای خودشان درگیر هستند در نتیجه آشنایی با مفاهیم اولیه این حوزه برای هرکسی که در تعامل با انسان هاست ضروری است، که این موضوع برای افرادی که در گیر کسب و کار هستند بسیار اهمیت پیدا می کند تا جایی که باید به این مقوله به عنوان یک ابزار و تکنیک ضروری برای رشد کسب و کار و افزایش درآمد توجه کرد نه صرفاً به عنوان یک اقدام برخواسته از علاقه شخصی.