سید اسماعیل قشمشم هستم، مربی (Coach)، مشاور و مدرس برندسازی شخصی و مهارتهای کوچینگ برای مدیران و افراد، جای بسی خوشحالی است که از طریق وبسایت شخصی بستر گفتگو و ارائه آموزشهای کاربردی به شما مخاطبین عزیز فراهم شده است.

وبسایت شخصی مهندس سید اسماعیل قشمشم | همراه: 09195893985 | من را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

ویژگی تصویر

دوره آموزشی برندسازی شخصی ویژه پزشکان

  /    /  دوره آموزشی برندسازی شخصی ویژه پزشکان

شاید دوست داشته باشید

شهرت، ارزش سهام بازار سهام زندگی شما است. حسن شهرت شما نشان می دهد که چند نفر برای تان سرمایه گذاری می کنند. شهرت شما با ارزشترین دارایی حرفه ای شما است و به مردم می گوید که چرا باید شما را و نه کس دیگری را انتخاب کنند. در دنیای امروز که همواره برای شناخت و معرفی استعدادها و قابلیت های فردی بایستی تلاش نمود، برندسازی شخصی و احراز شهرت و اعتباری مناسب بسیار حائز اهمیت است.

با تأکید بر آنکه برندسازی شخصی برای پزشکان و معرفی توانمندی های آنها بسیار مورد تأکید است و از سوی دیگه برند شخصی می تواند اعتبار برند و اعتبار کلینیک و مجموعه شما را ارتقاء دهد چراکه در زمینه خدمات پزشکی اعتماد بیماران بیشتر به نام پر آوازه پزشکان است تا برند و تبلیغات محیطی کلینیک ها لذا بجای پرداخت هزینه های گزاف برای برندینگ کلینیک ها توصیه می شود برندینگ شخصی صاحبان کلینیک به عنوان رسانه معرفی و برندینگ کلینیک ها استفاده شود.

در مدت زمانی نه چندان دور، دایره ی نفوذ و تأثیر پزشکان محدود به ارتباطهای رو در رو آنها بود و در واقع  اعتبار و شهرت شما به افرادی گسترش می یافت که می توانستید به صورت فیزیکی با آنها در ارتباط باشید.

و اگر در تعامل خود با بیماران موفق عمل می کردید می توانستید تصورات دیگران نسبت به خود را کنترل کرده و یک برند اثرگذار از خود بسازید اما امروزه در دنیای ارتباطات می توان گفت که هر فرد خود به تنهایی یک رسانه است و اندیشه ها و کلام  او می تواند دارای برد خبری باشد.

پس در نتیجه حضور شما پزشکان در شبکه های اجتماعی و تولید محتوای اثرگذار و مخاطب پسند در زمینه تخصص شما ضروری است اما همه ی موضوع به اینجا ختم نمی شود چراکه برندینگ شخصی صرفاً در تولید محتوا و حضور در شبکه های اجتماعی خلاصه نمی شود بلکه یک روی تمام رفتارها و برنامه های شما اثر مستقیم می گذارد و ممکن است شما حضور در شبکه های اجتماعی را برای خود راهکار مناسبی ندانید همانطور که تعدادی از افراد سرشناس همین کار را کرده اند.

در شرایط فعلی موفقیت به صورت اتفاقی حاصل نمی شود به عبارت دیگر باید گفت که برندسازی شخصی به صورت حرفه ای به راه اندازی یک کسب و کار جدید شباهت دارد و همانطور که برای راه اندازی یک کسب و کار نیاز به یک نقشه راه داریم، منابع مالی آن را تأمین می کنیم، اهداف فروش مدون برنامه ریزی می کنیم حال  برای ساخت یک برند شخصی قدرتمند نیز دقیقا بایستی طبق برنامه عمل کرد.

برند شخصی یعنی آنچه که مردم پشت سرتان راجع به شما می گویند یا فکر و احساس می کنند، شهرت شما میزان عزت و اعتباری است که در ذهن بقیه از شما باقی می ماند. برند شما چیزی است که بر تصور، احساس و صحبت های مردم از شما و کاری که انجام می دهید تاثیر می گذارد.

چالش هایی که پزشکان برای برندسازی شخصی با آن مواجه هستند..!

  • چشم انداز من از اینکه یک فرد صاحب نام و اعتبار در جامعه مخاطبین خود باشم چیست؟
  • برند شخصی برای من چه منافعی دارد؟
  • دقیقا بنا هست دیگران من را چگونه بشناسند و از من یاد کنند؟
  • چه اقدامتی را بایستی در راستای برندسازی شخصی خود انجام دهم یا ندهم.
  • استراژی تعاملی من با دیگران شامل محیط های خانوادگی، دوستان، همکاران، کارکنان و … چگونه باید باشد؟
  • چه ویژگی هایی رفتاری و حرفه ای را در خود می شناسم برای آنکه بتوانم خودم را از دیگر پزشکان متمایز کنم.
  • از چه ابزارهایی مانند سایت، شبکه های اجتماعی، تبلیغات محیطی، توصیه سینه به سینه و … بایستی استفاده کنم.
  • برندسازی شخصی چگونه قرار است جبران هزینه های خود را انجام دهد؟

موارد فوق قطعا و قطعا در ذهن شما که می خواهید برندسازی شخصی انجام دهید شکل می گیرد و پیدا کردن پاسخ آن برای تمام افراد میسر نیست مگر آن دسته از پزشکانی که شناخت کاملی از خود و محیط اطراف خود داشته باشند.. شناخت از خود را در اولین گام می توان محقق کرد اما آنچکه دشوار است شناخت محیط است و اینکه دقیقا نیازهای بیماران را پیدا کنید و در نهایت بتوانید با استراتژی مناسب و استفاده از ابزارهای رسانه ای و الگوهای رفتاری  بهترین معرفی و حفظ ارتباط را با مخاطبین خود داشته باشیم.

برندسازی شخصی ایده و برنامه قدرتمند می خواهد.

مزایای مهم برندسازی شخصی

جایگاه برجسته و بی نظیر

شما زمانیکه دارای برند شخصی هستید از یک جایگاه ویژه تری نسبت به پزشکان دیگر بهره مند هستید درواقع شما تنها نیستید و یک شبکه از افراد که حتی شاید شما آنها را نمی شناسید شما را در حضور و عدم حضور شما حمایت می کنند. نام و حسن شهرت شما همیشه در محفل های عمومی و جلسات تخصصی زمینه کاری خودتان بر سر زبان است. اگر لازم باشد در مراسمی از پزشکی دعوت کنند قطعاً شما یکی از این گزینه ها خواهید بود.

در مرکز توجه بودن

شما در مرکز توجه خواهید بود، دایره ی این توجه از خانواده و همکاران شروع می شود تا شبکه های اجتماعی و در سطوح بالاتر از برندسازی شخصی مورد توجه رسانه های عمومی و کارشناسان قرار می گیرید.

نفوذ و تأثیر

مردم به طور طبیعی برای احترام به چهره های با نفوذ و قدرتمند شرطی شده اند. افراد در مقابل نظرات و استدلال های شما مقاومت نمی کنند و شما را به عنوان منبع نهایی دنبال می کنند.

مزیت رقابتی

افراد هزینه ی برندسازی شما را پرداخت می کنند، چراکه شما دارای مزیت رقابتی هستید و این شما هستید که مبلغ ارائه خدمات خود را تعیین می کنید. متقاضیان ملاقات شما به صورت چشم گیری افزایش پیدا می کند و افراد از طرق مختلف به نام شما می رسند و شما را انتخاب می کنند و پیش بینی آن سخت نیست که به زودی از اعتبار و برند خود برای گسترش مطب یا کلینیک خود استفاده کنید.

برتری استراتژیک

زمانیکه شما فرد شناخته شده ای باشید، افرادی دیگر که می تواند شامل انجمن های علمی پزشکی، سازمان نظام پزشکی و گروه های صنفی تمایل به شراکت با شما دارند. آنها طالب ایده ها، قدرت، نفوذ و تأیید شما هستند و می خواهند با شما همکاری کنند.  این امر به نوبه ی خود موجب ایجاد فرصت ها و مخاطبین جدید برای شما می شود.

افتخار و محبوبیت

قبل از آنکه شما لب یه سخن باز کنید، تأیید می شوید.

برتری در مذکرات

اشخاص شناخته شده و دارای اعتبار معمولاً  قویترین موضع را در مذاکرات دارند.

رضایت از زندگی

افراد شناخته شده از جهت حس خوب برقراری ارتباط با دیگران و بازخوردهای خوبی که از مخاطبین خود می گیرند معمولاً دارای حس رضایت بیشتری از زندگی  هستند(این مورد برای تمام افراد بطور کامل صدق نمی کند و اگر برندسازی شخصی به خوبی انجام نشود ممکن است برعکس نتیجه دهد).

درهای باز

هنگامی که برندسازی برای شما موثر عمل می کند آنگاه بازاریابی کردن خود شما و ایده هایتان بسیار آسانتر می شود و تلاش و فعالیت ها را کمتر می کند. شما بسیار سریع مورد پذیرش قرار می گیرید. افراد به شما مراجعه می کنند و از خدمات شما استفاده می کنند بدون آنکه درباره اینکه شما چه کسی هستید پرس و جو کنند. عموما درهای بسته برای افراد شناخته شده باز است. شما معمولاً نیاز به اثبات خود ندارید.

فرصت های جدید

شما با تقویت ارزش، شهرت و اعتبار خود می توانید فرصت هایی را که در آینده رخ خواهد داد را افزایش دهید.

اهداف دوره:

  • اهمیت و ضرورت برندسازی شخصی برای پزشکان
  • کارکردهای برندسازی شخصی برای جامعه ی پزشکان
  • آشنایی با اصول برندسازی شخصی
  • نحوه تهیه برنامه ی استراتژی
  • دستیابی به شناخت و آگاهی فردی جهت برنامه ریزی برای ایجاد یک برند قدرتمند
  • یادگیری اصول تدوین طرح برند سازی شخصی
  • طراحی چشم انداز
  • شناخت باورها و ارزش های فردی
  • هدف گذاری
  • خلق استراتژی
  • برنامه اجرایی(Action plan)
  • انتخاب جامعه مخاطبین برای برندسازی شخصی و شفاف سازی هدف از انجام این کار
  • استفاده از فرصت های شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام، لینکداین و …)
  • استفاده از وبسایت شخصی و و بهره مندی از فرصت های این حوزه در راستای معرفی خدمات درمانی، افزایش جذب بیماران و …
  • توسعه توانمندی های رفتاری در حوزه های سخنوری و بیان، ارتباط موتر
  • یادگیری اصول تولید محتوای نوشتاری، صوتی و تصویری

چیستی برند شخصی؟

  • مفهوم برندسازی شخصی
  • برندسازی شخصی چه چیزی است؟ و چه چیزی نیست؟
  • تفکرات اشتباه در خصوص برندسازی شخصی
  • دو تفکر در خصوص برندینگ شخصی (توجه به نیازهای مخاطبین و توجه به نیازهای خود)

چرایی برند شخصی (دستاوردها)

  • رسالت فردی
  • تمرین خودآگاهی فردی
  • دستاوردهای برندینگ شخصی (جهت دهی به افکار عمومی، اطمینان برای انتخاب شما، اعتماد به نفس و رضایت بیشتر، ایجاد تمایز، اعتبار و قدرت، کنترل و انتخاب بیشتر، امکان گسترش و تکثیر، افزایش فرصتها)
  • دلایل شما برای برندینگ شخصی
  • کارکردهای برندینگ شخصی برای شما (تعیین گروه مخاطبین)
  • انگیزه درونی برای اقدام
  • اولیت شما برای برندینگ شخصی

پیش نیازهای نگرشی و رفتاری برند شخصی

  • اعتماد به نفس
  • عزت نفس
  • خلاقیت و نوآوری
  • قاطعیت(مبتنی بر سازگاری درونی)
  • انگیزه درونی(شوق سوزان)
  • هدفمندی و برنامه ریزی
  • صبوری، پایداری و پشتکار
  • باورها (باورهای غلط و باورهای قدرتمند)
  • عامل بودن
  • رویکرد بهبود مستمر (بحث شناسایی نیازهای محیطی و اهمیت تغییر با توجه به آن)
  • رویکرد تغییر
  • مهارت مدیریت فردی
  • دوراندیشی
  • ارتباط موثر
  • ریسک پذیری
  • هوش هیجانی
  • تفکر انتقادی
  • اثرگذاری، نفوذ و شخصیت کاریزماتیک

پیش نیازهای خودآگاهی فردی

  • آرزو و رویاهای شخصی
  • ارزش ها و باورهای فردی
  • خواسته ها و نیازها
  • استعدادهای فردی
  • تیپ شخصیتی
  • نقاط قابل بهبود
  • فاکتورهای تأیید کننده ی شما

ابزارهای ساخت برند شخصی

  • طراحی برنامه توسعه فردی(PDP)
  • مأموریت و چشم اندازی فردی(Mission)
  • استراتژی های فردی برندسازی شخصی مبتنی بر تحلیل SWOT
  • برنامه عملیاتی(Action plan)
  • Self-coaching (اهمیت پرسشگری از خود)
  • تعیین کادر مشکی خود
  • تعیین فاصله شکاف و واقعیت
  • ارزیابی خود (ارزیابی از دیگران و ارزیابی از خود)
  • شناخت مهارتهای اصلی
  • محصولات برند فردی (تخصص، محتوا شامل کتاب و مقالات، محصول و …)
  • مخاطب شناسی (طراحی پروفایل مخاطبان و بخش بندی بازار)
  • قیمت گذاری محصولات
  • تحلیل رقبا، تعریف مزیتهای رقابتی
  • قوانین برندینگ شخصی (کار نکو کردن از پرکردن است، شما نمی توانید همه چیز را کنترل کنید، برند یک شبه ساخته نمی شود، برند شهرت نیست، برند شما مورد حمله قرار می گیرد، تصور= واقعیت، برند چندوجهی)

ابزارهای ترویج برندشخصی

  • استراتژی محتوا
  • محتوا (ویدیو و پادکست، نوشتاری شامل مقاله، یادداشت و …)
  • شبکه سازی
  • دیجیتال برندینگ شخصی (مخاطب شناسی در فضای دیجیتال، بایدها و نبایدهای دنیای دیجیتال در راستای برندینگ شخصی، فرصت های وب سایت، فرصت های شبکه های اجتماعی، اصول و نحوه تولید محتوا در فضای مجازی)
  • مقالات

مدیریت مالی برندینگ شخصی

  • پیش بینی هزینه ها
  • پیش بینی درآمدها

تجربیات برندینگ شخصی

  • بررسی الگوهای موفق داخلی و خارجی
  • تمرین اجرایی(شناسایی دلایل رشد برندهای شخصی موفق در کسب و کار شما)
  • 10 اشتباه رایج در برندینگ شخصی
  • گام های برندسازی شخصی

شیوه های برگزاری دوره

دوره های آنلاین

برگزاری دوره به صورت آنلاین از طریق وبسایتSKY ROOM برگزار می شود که فراگیران در زمان برگزاری کلاس ها از سراسر دنیا می توانند آنلاین وارد کلاس شوند.

کلاس های آنلاین از لحاظ کیفیت برگزاری دوره با کلاس های حضوری تفاوت چندانی نداشته و از جهاتی مزیت نیز دارد چراکه فراگیران بدون صرف هزینه و زمان برای رفت و آمد به شهر و محل برگزاری کلاس آموزشی، می توانند در کلاس شرکت کرده و استاد نیز به صورت آنلاین تدریس را انجام می دهد فراگیران در حین آموزش می توانند سوالات خود را مطرح و پاسخ را دریافت نمایند.

استفاده از وبسایت SKY ROOM برای برگزاری کلاس های بسیار آسان است و نحوه ورود به کلاس توسط کارشناسان پشتیانی آکادمی آموزش آژانس کسب و کار آرنا به فراگیران آموزش داده می شود.

دوره های حضوری

دوره های حضوری در تهران و مشهد به صورت زمانبندی شده برگزار می گردد. در مراکز استان ها دیگر نیز به تقاضای انجمن های تخصصی پزشکان و سازمان نظام پزشکی هر استان به صورت موردی برگزار می گردد.

منابع آموزشی

کتاب برند شخصی نوشته مارک شفر ترجمه سید اسماعیل قشمشم

جزوه آموزشی

برای پیش ثبت نام به لینک زیر مراجعه نمایید:

فرم پیش ثبت نام دوره