سید اسماعیل قشمشم هستم، مربی (Coach)، مشاور و مدرس برندسازی شخصی و مهارتهای کوچینگ برای مدیران و افراد، جای بسی خوشحالی است که از طریق وبسایت شخصی بستر گفتگو و ارائه آموزشهای کاربردی به شما مخاطبین عزیز فراهم شده است.

وبسایت شخصی مهندس سید اسماعیل قشمشم | همراه: 09195893985 | من را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

ویژگی تصویر

دوره آموزشی برندسازی شخصی ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی

  /    /  دوره آموزشی برندسازی شخصی ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی

شاید دوست داشته باشید

بسیاری از افراد گمان می کنند که برندسازی شخصی برای افراد سرشناس و هنرمندان کاربرد دارد درحالیکه همه ی اشخاص  دارای برند شخصی هستند و  با یکسری واژگان در ذهن دیگران تداعی می شوند، درواقع  هر فرد با رفتار و تعاملی که با دیگران برقرار می کند  تصوری را در ذهن آنها حک می کند که این همان برند شخصی است پس در نتیجه همه افراد با اعتبار و برند در زندگی فردی و حرفه ای خودشان درگیر هستند در نتیجه آشنایی با مفاهیم اولیه این حوزه  برای هرکسی که در تعامل با انسان هاست ضروری است، که این موضوع برای فارغ التحصیلانی که می خواهند به تازگی وارد عرصه کسب کار شوند و زندگی جدی خود را شروع کنند بسیار اهمیت پیدا می کند تا جایی که باید به این مقوله به عنوان یک ابزار و تکنیک ضروری برای رشد فردی و افزایش درآمد توجه کرد نه صرفاً به عنوان یک اقدام برخواسته از علاقه شخصی.

تا سال های گذشته فارغ التحصیلان دانشگاهی که در کنار مدرک دانشگاهی از تخصص کافی بهره مند بودند فرصت های بهتری برای اشتغال برای آنان فراهم بود اما در دنیای امروز تخصص نیز کافی نیست چراکه می بینیم در رشته هایی مثل پزشکی، وکالت، برنامه نویسی و …. تعداد متخصصین این رشته ها فراتر نیاز فعلی است لذا در شرایط کنونی افرادی که دارای برند شخصی هستند موفقیت های بیشتری را کسب خواهند کرد.

امروزه می بینید که در همه امور و تخصص ها مردم به افراد سرشناس همان حوزه مراجعه می کنند.

فارغ التحصیلان دانشگاهی 2 نکته را بایستی به یاد داشته باشند که:

  • برند شخصی شما یک شب ساخته نمی شود و نباید انتظار داشت شما بعد از فارغ التحصیلی بتوانید سریعاً نتیجه بگیرید ولی باید هرچه سریعتر شروع کنید و نسبت به برندسازی شخصی خود اقدام کنید.
  • شما فارغ التحصیلان از حیث جوان بودن، خلاق تر پر انرژی تر و همچنین مستعد تر هستید برای آنکه از شبکه های اجتماعی و فضای اینترنت برای معرفی و برندسازی شخصی خود استفاده کنید و از جایی که این ها جزئی از ابزارهای ترویج برند شخصی هستند لذا شما در این زمینه از افراد با تجربه و مسن تر رشته ی کاری خود دستتان جلو تر است.

 

دانش آموخته های دانشگاهی که در مسیر برندسازی شخصی پا نهاده اند آمادگی بیشتری برای معرفی خود و عرضه توانمندی های خود دارند، نس

در مدت زمانی نه چندان دور، دایره ی نفوذ و تأثیر افراد و صاحبان کسب و کارها محدود به ارتباطهای رو در رو آنها بود در واقع  اعتبار و شهرت شما به افرادی گسترش می یافت که می توانستید به صورت فیزیکی آنها را مشاهده کنید. و اگر در تعامل خود با آنها موفق عمل می کردید می توانستید تصورات دیگران نسبت به خود را کنترل کرده و یک برند اثرگذار از خود بسازید اما امروزه در دنیای ارتباطات می توان گفت که هر فرد خود به تنهایی یک رسانه است و اندیشه ها و گف های او می تواند دارای برد خبری باشد.

در شرایط فعلی موفقیت به صورت اتفاقی حاصل نمی شود به عبارت دیگر باید گفت که برندسازی شخصی به صورت حرفه ای، به راه اندازی یک کسب و کار جدید شباهت دارد و همانطور که برای راه اندازی یک کسب و کار نیاز به یک نقشه راه داریم، منابع مالی آن را تأمین می کنیم، اهداف فروش مدون برنامه ریزی می کنیم حال  برای ساخت یک برند شخصی قدرتمند نیز دقیقا بایستی طبق برنامه عمل کرد.

برند شخصی یعنی آنچه که مردم پشت سرتان راجع به شما می گویند یا فکر و احساس می کنند، برند شما میزان عزت و اعتباری است که در ذهن بقیه از شما باقی می ماند.

برند شما چیزی است که بر تصور، احساس و صحبت های مردم از شما و کاری که انجام می دهید تاثیر می گذارد.

 

چالش هایی که فارغ التحصیلان دانشگاهی برای برندسازی شخصی با آن مواجه می شوند؟

  • استعدادها و علایق من در زندگی چیست؟
  • چه توانمندی هایی دارم و چه شغلی می توانم داشته باشم؟
  • چشم انداز من در زندگی چیست؟
  • چه اقداماتی را باید برای بازاریابی مهارت های فردی خود انجام دهم؟
  • تمایل دارم دیگران من را چگونه بشناسند و از من یاد کنند؟
  • چه ویژگی هایی در خود می شناسم برای آنکه بتوانم خودم را از دیگران متمایز کنم و در معرفی خودم استفاده نمایم.
  • اصول رفتاری من با دیگران شامل محیط های خانوادگی، دوستان، همکاران، کارکنان و … چیست؟
  • از چه ابزارهایی مانند سایت، شبکه های اجتماعی و ….. باید برای معرفی توانمندی های خود استفاده کنم؟
  • هدف من از برندسازی شخصی چیست؟(شهرت، کسب اعتبار، استخدام، کار به صورت خویش فرما؟)
  • مخاطب من چه کسانی هستند و برای چه افرادی باید خودم را معرفی کنم؟

سوالات فوق قطعا و قطعا در ذهن تمام فارغ التحصیلان دانشگاهی که می خواهند برای موفقیت شغلی خود برندسازی شخصی انجام دهند شکل می گیرد و پیدا کردن پاسخ آن برای تمام افراد میسر نیست مگر آن دسته از اشخاصی که دوران دانشجویی تجربیات کاری داشته اند و شناخت کاملی از خود و محیط اطراف خود بدست آورده اند.

شناخت از خود را در اولین گام می توان محقق کرد اما آنچکه دشوار است شناخت محیط است و اینکه دقیقا مخاطبین خود و نیازهای آنها را به خوبی بشناسید و در نهایت بتوانید با استراتژی مناسب بهترین معرفی و حفظ ارتباط را با مخاطبین خود داشته باشید.

دستاوردهای دوره :

1- مهارت بازاریابی فردی

یک مهارتی که همه ی انسان ها برای زندگی بهتر بایستی به خوبی در آن تبحر داشته باشند مهارت بازاریابی فردی است، یعنی آنکه بتوانند توانمندی های خود را بازاریابی کنند و بفروشند.

در دوره برندسازی شخصی فراگیران نسبت به طراحی محصولات برند شخصی خود و بازاریابی آن ها به صورت کارگاهی و تئوریک کسب مهارت و دانش می کنند.

2- موفقیت در جلسه مصاحبه شغلی

فارغ التحصیلان دانشگاهی از جهت عدم تجربه ی کاری حرفه ای، دقیقا نمی دانند که چطور باید در جلسه ی مصاحبه ی شغلی حاضر شوند و توانمندی های خود را معرفی کنند.

بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاه متاسفانه رزومه خوب و درست ندارند اما برای شما که روی برندسازی شخصی خود کار کرده اید متفاوت است چراکه

در جلسه مصاحبه ی شغلی زمانیکه مصاحبه کننده با فردی رو به رو می شود که براحتی می تواند رزومه او حتی محتوای او را در اینترنت پیدا کند دلیلی برای استخدام نکردن شما پیدا نمی کند.

اعتقاد دارم که در حال حاضر ما در یک جنگل انبوه زندگی نمی کنیم که برای دیده شدن لازم باشد از درخت های تنومند سر به فلک کشیده عبور کنیم بلکه ما در یک مرتعی زندگی می کنیم که با کمی کار بر روی مهارت های شخصی خود به راحتی می توانیم دیده شویم و از فرصت های شغلی بهتر بهره مند شویم.

3- رضایت از زندگی

شما در مرکز نوجه خواهید بود، دایره ی این توجه از خانواده و دوستانتان شروع می شود تا شبکه های اجتماعی خود و از جهت حس خوب برقراری ارتباط با دیگران و بازخوردهای خوبی که از مخاطبین خود می گیرند و همچنین به دلیل برخورداری از هدف و برنامه برای مسیر زندگی خود معمولاً دارای حس رضایت بیشتری از زندگی  هستید.

4- درآمد خوب

شما با معرفی و بازاریابی توانمندی های فردی خود درآمد بهتری نسبت به هم سن و سال های خود خواهید داشت.

5- فرصت های بیشتر

زمانیکه شما فرد شناخته شده ای باشید، مردم تمایل به همکاری و استخدام شما دارند. آنها طالب ایده ها، و نظرات شما هستند و می خواهند با شما همکاری کنند. این امر به نوبه ی خود موجب ایجاد فرصت ها و مخاطبین جدید برای شما می شود.

6- روابط دوستانه و شبکه ی بهتر

شما زمانیکه از برندشخصی برخوردار هستید روابط دوستانه و شبکه ی ارتباطی بیشتری نیز خواهید داشت.

اهداف دوره

اهمیت و ضرورت برندسازی شخصی برای شما

    • تبیین کارکردهای برندسازی شخصی
    • آشنایی با اصول برندسازی شخصی
    • نحوه تهیه برنامه ی استراتژی
    • دستیابی به شناخت و آگاهی فردی جهت برنامه ریزی برای ایجاد یک برند قدرتمند
    • یادگیری اصول تدوین طرح برند سازی شخصی شامل موارد ذیل
    • طراحی چشم انداز
    • شناخت باورها و ارزش های فردی
    • هدف گذاری
    • خلق استراتژی
    • برنامه اجرایی(Action plan)

چیستی برند شخصی؟

  • مفهوم برندسازی شخصی
  • برندسازی شخصی چه چیزی است؟ و چه چیزی نیست؟
  • تفکرات اشتباه در خصوص برندسازی شخصی
  • دو تفکر در خصوص برندینگ شخصی (توجه به نیازهای مخاطبین و توجه به نیازهای خود)

چرایی برند شخصی (دستاوردها)

  • رسالت فردی
  • تمرین خودآگاهی فردی
  • دستاوردهای برندینگ شخصی (جهت دهی به افکار عمومی، اطمینان برای انتخاب شما، اعتماد به نفس و رضایت بیشتر، ایجاد تمایز، اعتبار و قدرت، کنترل و انتخاب بیشتر، امکان گسترش و تکثیر، افزایش فرصتها)
  • دلایل شما برای برندینگ شخصی
  • کارکردهای برندینگ شخصی برای شما (تعیین گروه مخاطبین)
  • انگیزه درونی برای اقدام
  • اولیت شما برای برندینگ شخصی

پیش نیازهای نگرشی و رفتاری برند شخصی

  • اعتماد به نفس
  • عزت نفس
  • خلاقیت و نوآوری
  • قاطعیت(مبتنی بر سازگاری درونی)
  • انگیزه درونی(شوق سوزان)
  • هدفمندی و برنامه ریزی
  • صبوری، پایداری و پشتکار
  • باورها (باورهای غلط و باورهای قدرتمند)
  • عامل بودن
  • رویکرد بهبود مستمر (بحث شناسایی نیازهای محیطی و اهمیت تغییر با توجه به آن)
  • رویکرد تغییر
  • مهارت مدیریت فردی
  • دوراندیشی
  • ارتباط موثر
  • ریسک پذیری
  • هوش هیجانی
  • تفکر انتقادی
  • اثرگذاری، نفوذ و شخصیت کاریزماتیک

پیش نیازهای خودآگاهی فردی

  • آرزو و رویاهای شخصی
  • ارزش ها و باورهای فردی
  • خواسته ها و نیازها
  • استعدادهای فردی
  • تیپ شخصیتی
  • نقاط قابل بهبود
  • فاکتورهای تأیید کننده ی شما

ابزارهای ساخت برند شخصی

  • طراحی برنامه توسعه فردی(PDP)
  • مأموریت و چشم اندازی فردی(Mission)
  • استراتژی های فردی برندسازی شخصی مبتنی بر تحلیل SWOT
  • برنامه عملیاتی(Action plan)
  • Self-coaching (اهمیت پرسشگری از خود)
  • تعیین کادر مشکی خود
  • تعیین فاصله شکاف و واقعیت
  • ارزیابی خود (ارزیابی از دیگران و ارزیابی از خود)
  • شناخت مهارتهای اصلی
  • محصولات برند فردی (تخصص، محتوا شامل کتاب و مقالات، محصول و …)
  • مخاطب شناسی (طراحی پروفایل مخاطبان و بخش بندی بازار)
  • قیمت گذاری محصولات
  • تحلیل رقبا، تعریف مزیتهای رقابتی
  • قوانین برندینگ شخصی (کار نکو کردن از پرکردن است، شما نمی توانید همه چیز را کنترل کنید، برند یک شبه ساخته نمی شود، برند شهرت نیست، برند شما مورد حمله قرار می گیرد، تصور= واقعیت، برند چندوجهی)

ابزارهای ترویج برندشخصی

  • استراتژی محتوا
  • محتوا (ویدیو و پادکست، نوشتاری شامل مقاله، یادداشت و …)
  • شبکه سازی
  • دیجیتال برندینگ شخصی (مخاطب شناسی در فضای دیجیتال، بایدها و نبایدهای دنیای دیجیتال در راستای برندینگ شخصی، فرصت های وب سایت، فرصت های شبکه های اجتماعی، اصول و نحوه تولید محتوا در فضای مجازی)
  • مقالات

مدیریت مالی برندینگ شخصی

  • پیش بینی هزینه ها
  • پیش بینی درآمدها

تجربیات برندینگ شخصی

  • بررسی الگوهای موفق داخلی و خارجی
  • تمرین اجرایی(شناسایی دلایل رشد برندهای شخصی موفق در کسب و کار شما)
  • 10 اشتباه رایج در برندینگ شخصی
  • گام های برندسازی شخصی

شیوه های برگزاری دوره

دوره های آنلاین

برگزاری دوره به صورت آنلاین از طریق وبسایتSKY ROOM برگزار می شود که فراگیران در زمان برگزاری کلاس ها از سراسر دنیا می توانند آنلاین وارد کلاس شوند.

کلاس های آنلاین از لحاظ کیفیت برگزاری دوره با کلاس های حضوری تفاوت چندانی نداشته و از جهاتی مزیت نیز دارد چراکه فراگیران بدون صرف هزینه و زمان برای رفت و آمد به شهر و محل برگزاری کلاس آموزشی، می توانند در کلاس شرکت کرده و استاد نیز به صورت آنلاین تدریس را انجام می دهد فراگیران در حین آموزش می توانند سوالات خود را مطرح و پاسخ را دریافت نمایند.

استفاده از وبسایت SKY ROOM برای برگزاری کلاس های بسیار آسان است و نحوه ورود به کلاس توسط کارشناسان پشتیانی آکادمی آموزش آژانس کسب و کار آرنا به فراگیران آموزش داده می شود.

دوره های حضوری

دوره های حضوری در تهران و مشهد به صورت زمانبندی شده برگزار می گردد. در مراکز استان ها دیگر نیز به تقاضای انجمن های تخصصی پزشکان و سازمان نظام پزشکی هر استان به صورت موردی برگزار می گردد.

منابع آموزشی

کتاب برند شخصی نوشته مارک شفر ترجمه سید اسماعیل قشمشم

جزوه آموزشی

برای پیش ثبت نام به لینک زیر مراجعه نمایید:

فرم پیش ثبت نام دوره