سید اسماعیل قشمشم هستم، مربی (Coach)، مشاور و مدرس برندسازی شخصی و مهارتهای کوچینگ برای مدیران و افراد، جای بسی خوشحالی است که از طریق وبسایت شخصی بستر گفتگو و ارائه آموزشهای کاربردی به شما مخاطبین عزیز فراهم شده است.

وبسایت شخصی مهندس سید اسماعیل قشمشم | همراه: 09195893985 | من را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

ویژگی تصویر

دوره آموزشی برندسازی شخصی ویژه مدیران و صاحبان کسب وکارها

  /    /  دوره آموزشی برندسازی شخصی ویژه مدیران و صاحبان کسب وکارها

شاید دوست داشته باشید

برندسازی شخصی برای مدیران شاید ابتدا به ساکن به اندازه ی پزشکان و خویش فرمایان یک ضرورت و الزام احساس نشود چراکه به گمان بسیاری از مدیران بدون آنکه یک مدیر روی برندسازی شخصی خود کار کند هم می تواند یک سازمان و شرکت موفق داشته باشد.

و عده ای از مدیران دولتی و شرکت های خصوصی که به این مقوله روی می آورند بیشتر با نیت ورود به عرصه های سیاسی و اجتماعی وارد می شوند.

اما در این بخش از سایت می خواهیم با نگاهی عمیق تر به موضوع بنگریم تا بخشی از کاربردها و اثرات مستقیم و پنهان برندسازی شخصی برای شما مدیران ملموس تر شود.

برند شما ارزش سهام بازار سهام زندگی شما است. حسن شهرت شما نشان می دهد که چند نفر برای تان سرمایه گذاری می کنند. برند شما با ارزشترین دارایی حرفه ای شما است و به مردم می گوید که چرا باید شما را و نه کس دیگری را انتخاب کنند.

برندسازی شخصی در مدیریت منابع انسانی:

شاید مهمترین و پر چالش ترین فعالیت مدیران، مدیریت منابع انسانی باشد و اگر مدیری بتواند از پس این وظیفه مدیریتی به خوبی و اثرگذار بربیاید عملاً می تواند سازمان و شرکت خودش را توسعه دهد و می بینید که سازمان های بزرگ رهبران بزرگ و توانمند می طلبد.

اگر شما مدیری باشید دارای برند و اعتبار عمومی باشید کار کردن در کنار شما یا در مجموعه شما برای کارکنان یک ارزش محسوب می شود، همه تمایل دارند ارتباط بهتری با شما برقرار کنند.

این مقوله به شما کمک می کند که پذیرش جمعی در کارکنان داشته باشید یعنی مدیران میانی یا کارکنان در مقابل استدلال های شما مقاومت نمی کنند، نه در حضور شما و نه در غیاب شما چراکه به تصمیمات شما باور دارند.

همچنین با توجه به اینکه اصول برندسازی شخصی ایتداً سایه می اندازد بر روی رفتاری های مدیر در تعامل با دیگران لذا شما با برخوردار بودن از برند شخصی، در روابط خود با کارکنان جذاب تر و اثرگذارتر خواهید بود.

اگر گروه های شغلی دیگری همچون پزشکان، مدرسین مشاورین و … با استفاده از برندسازی شخصی، خدمات خود را عرضه می کنند اما مهمترین دستاورد برای شما به عنوان مدیر عرضه کردن خودتان، اندیشه هایتان و دستورات مدیریتی شما در سازمان است.

یکی از اصول برندسازی شخصی مدیران تدوین برنامه استراتژی کلان است. مدیریت استراتژیک در برندسازی شخصی یه این مقوله می پردازد که اهداف و چشم انداز شما از برند سازی شخصی چیست و چه شیوه و سیاستی برای دستیابی به آن دارید.؟

چالش هایی که مدیران برای برندسازی شخصی با آن مواجه هستند..!

  • اینکه هر مدیر تمایل دارد چه تصویری از وی در ذهن کارکنانش، مدیران شرکت های رقیب، مردم شهر و حتی کشور خود به جای بگذارد؟
  • تمایل دارد از وی با چه کلید واژه هایی یاد نمایند؟
  • هدف از برند سازی شخصی برای هر مدیر چیست؟
  • دایره مخاطبین خود را چه افرادی می داند؟
  • نقاط قوت و نقاط قابل بهبود خود را چگونه ارزیابی می کند؟
  • از چه ابزارهایی بایستی برای برندسازی شخصی خود استفاده نماید؟
  • برند سازی چگونه می تواند در افزایش درآمد سازمان، رشد برند سازمان، شهرت و اعتبار وی نزد همکاران و تأمین کنندگان، ورود به انجمن های صنفی، ورود به مجامع عمومی مانند شورای شهر و مجلس شورای اسلامی کمک کند؟
  • چه برنامه ای را بایستی برای رسیدن به اهداف برند سازی شخصی خود طرح ریزی کند؟
  • برند قدرتمند شخصی مدیران می تواند در عرصه های مختلف به آنها کمک نماید، برند شخصی همانند یک ابزار قدرتمند عمل می کند که در افزایش درآمد، توسعه روابط، شهرت و اعتبار جمعی و … کمک می کند.
  • دستاوردهای دوره

    بسیاری از افراد گمان می کنند که برندسازی شخصی برای افراد سرشناس و هنرمندان کاربرد دارد درحالیکه همه ی اشخاص  دارای برند شخصی هستند و  با یکسری واژگان در ذهن دیگران تداعی می شوند، درواقع  هر فرد با رفتار و تعاملی که با دیگران برقرار می کند  تصوری را در ذهن آنها حک می کند که این همان برند شخصی است پس در نتیجه همه افراد با اعتبار و برند در زندگی فردی و حرفه ای خودشان درگیر هستند در نتیجه آشنایی با مفاهیم اولیه این حوزه  برای هرکسی که در تعامل با انسان هاست ضروری است، که این موضوع برای افرادی که در گیر مدیریت کسب و کار هستند بسیار اهمیت پیدا می کند تا جایی که باید به این مقوله به عنوان یک ابزار و تکنیک ضروری برای رشد کسب و کار و افزایش درآمد توجه کرد نه صرفاً به عنوان یک اقدام برخواسته از علاقه شخصی.

1- جایگاه برجسته و بی نظیر

شما زمانیکه دارای برند شخصی هستید از یک جایگاه ویژه تری نسبت به رقبای خود بهره مند هستید درواقع شما تنها نیستید و یک شبکه از افراد که حتی شاید شما آنها را نمی شناسید شما را در حضور و عدم حضور شما حمایت می کنند.

2- در مرکز توجه بودن

شما در مرکز نوجه خواهید بود، دایره ی این توجه از خانواده و همکاران شروع می شود تا شبکه های اجتماعی و در سطوح بالاتر از برندسازی شخصی مورد توجه رسانه های عمومی و کارشناسان قرار می گیرید.

3- نفوذ و تأثیر

مردم به طور طبیعی برای احترام به چهره های با نفوذ و قدرتمند شرطی شده اند. افراد در مقابل نظرات و استدلال های شما مقاومت نمی کنند و شما را به عنوان منبع نهایی دنبال می کنند چراکه کس دیگری وجود ندارد.

4- مزیت رقابتی

افراد هزینه ی برندسازی شما را پرداخت می کنند، چراکه شما دارای مزیت رقابتی هستید و این شما هستید که مبلغ ارائه خدمات خود را تعیین می کنید.

5- برتری استراتژیک

زمانیکه شما فرد شناخته شده ای باشید، مردم تمایل به شراکت با شما دارند. آنها طالب ایده ها، قدرت، نفوذ و تأیید شما هستند و می خواهند با شما همکاری کنند. این امر به نوبه ی خود موجب ایجاد فرصت ها و مخاطبین جدید برای شما می شود.

6- افتخار و محبوبیت

قبل از آنکه شما لب یه سخن باز کنید، تأیید می شوید.

7- برتری در مذکرات

اشخاص شناخته شده و دارای اعتبار معمولاً  قویترین موضع را در مذاکرات دارند.

8- رضایت از زندگی

افراد شناخته شده از جهت حس خوب برقراری ارتباط با دیگران و بازخوردهای خوبی که از مخاطبین خود می گیرند معمولاً دارای حس رضایت بیشتری از زندگی  هستند(این مورد برای تمام افراد بطور کامل صدق نمی کند و اگر برندسازی شخصی به خوبی انجام نشود ممکن است برعکس نتیجه دهد).

9- درهای باز

هنگامی که برندسازی برای شما موثر عمل می کند آنگاه بازاریابی کردن خود شما و ایده هایتان بسیار آسانتر می شود و تلاش و فعالیت ها را کمتر می کند. شما بسیار سریع مورد پذیرش قرار می گیرید.

افراد به شما مراجعه می کنند و از خدمات شما استفاده می کنند بدون آنکه درباره اینکه شما چه کسی هستید پرس و جو کنند. عموما درهای بسته برای افراد شناخته شده باز است. شما معمولاً نیاز به اثبات خود ندارید.

10- فرصت های جدید

شما با تقویت ارزش، شهرت و اعتبار خود می توانید فرصت هایی را که در آینده رخ خواهد داد را افزایش دهید.

اهداف دوره:

  • اهمیت و ضرورت برندسازی شخصی برای شما
  • تبیین کارکردهای برندسازی شخصی
  • آشنایی با اصول برندسازی شخصی
  • نحوه تهیه برنامه ی استراتژی
  • دستیابی به شناخت و آگاهی فردی جهت برنامه ریزی برای ایجاد یک برند قدرتمند
  • یادگیری اصول تدوین طرح برند سازی شخصی شامل موارد ذیل
  • طراحی چشم انداز
  • شناخت باورها و ارزش های فردی
  • هدف گذاری
  • خلق استراتژی
  • برنامه اجرایی(Action plan)

برنامه اجرایی در واقع همان نقشه راه اقدامات سالانه یک پزشک برای دستیابی به برند شخصی است.

  • انتخاب جامعه مخاطبین برای برندسازی شخصی و شفاف سازی هدف از انجام این کار
  • استفاده از فرصت های شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام، لینکداین و …)
  • استفاده از وبسایت شخصی و و بهره مندی از فرصت های این حوزه در راستای معرفی خدمات خود، افزایش مشتریان و …
  • توسعه توانمندی های رفتاری در حوزه های سخنوری و بیان، ارتباط موتر از تدوین برنامه توسعه فردی
  • یادگیری اصول تولید محتوای نوشتاری، صوتی و تصویری

مخاطبین دوره:

  • مخاطب اصلی این دوره مدیران هستند چه مدیران دولتی چه مدیران شرکت های خصوصی و همانطور که گفته شد همه ی افراد دارای برند هستند و همه ی مدیران بایستی روی برندسازی شخصی خود کار کنند اما برای گروه مدیران ذیل، برندسازی شخصی یک ضرورت محسوب می شود:
    • مدیرانی که می خواهند برای حضور در انتخابات انجمن های صنفی خود بهتر دیده شوند
    • مدیرانی که می خواهند د در انتخابات مجلس یا شورای اسلامی شهر شرکت نمایند.
    • مدیرانی که می خواهند از یک یک شخصیت و وجه برجسته برخوردار باشند
    • مدیرانی که برای ارائه تجربیات، اندیشه ها و …. خود نیاز به یک رسانه دارند.
    • مدیرانی که به شهرت علاقمند هستند.
    • مدیرانی که تمایل دارند نام و شهرت شخصی ایشان همزمان با برندشرکتی آنها رشد کند.

چیستی برند شخصی؟

  • مفهوم برندسازی شخصی
  • برندسازی شخصی چه چیزی است؟ و چه چیزی نیست؟
  • تفکرات اشتباه در خصوص برندسازی شخصی
  • دو تفکر در خصوص برندینگ شخصی (توجه به نیازهای مخاطبین و توجه به نیازهای خود)

چرایی برند شخصی (دستاوردها)

  • رسالت فردی
  • تمرین خودآگاهی فردی
  • دستاوردهای برندینگ شخصی (جهت دهی به افکار عمومی، اطمینان برای انتخاب شما، اعتماد به نفس و رضایت بیشتر، ایجاد تمایز، اعتبار و قدرت، کنترل و انتخاب بیشتر، امکان گسترش و تکثیر، افزایش فرصتها)
  • دلایل شما برای برندینگ شخصی
  • کارکردهای برندینگ شخصی برای شما (تعیین گروه مخاطبین)
  • انگیزه درونی برای اقدام
  • اولیت شما برای برندینگ شخصی

پیش نیازهای نگرشی و رفتاری برند شخصی

  • اعتماد به نفس
  • عزت نفس
  • خلاقیت و نوآوری
  • قاطعیت(مبتنی بر سازگاری درونی)
  • انگیزه درونی(شوق سوزان)
  • هدفمندی و برنامه ریزی
  • صبوری، پایداری و پشتکار
  • باورها (باورهای غلط و باورهای قدرتمند)
  • عامل بودن
  • رویکرد بهبود مستمر (بحث شناسایی نیازهای محیطی و اهمیت تغییر با توجه به آن)
  • رویکرد تغییر
  • مهارت مدیریت فردی
  • دوراندیشی
  • ارتباط موثر
  • ریسک پذیری
  • هوش هیجانی
  • تفکر انتقادی
  • اثرگذاری، نفوذ و شخصیت کاریزماتیک

پیش نیازهای خودآگاهی فردی

  • آرزو و رویاهای شخصی
  • ارزش ها و باورهای فردی
  • خواسته ها و نیازها
  • استعدادهای فردی
  • تیپ شخصیتی
  • نقاط قابل بهبود
  • فاکتورهای تأیید کننده ی شما

ابزارهای ساخت برند شخصی

  • طراحی برنامه توسعه فردی(PDP)
  • مأموریت و چشم اندازی فردی(Mission)
  • استراتژی های فردی برندسازی شخصی مبتنی بر تحلیل SWOT
  • برنامه عملیاتی(Action plan)
  • Self-coaching (اهمیت پرسشگری از خود)
  • تعیین کادر مشکی خود
  • تعیین فاصله شکاف و واقعیت
  • ارزیابی خود (ارزیابی از دیگران و ارزیابی از خود)
  • شناخت مهارتهای اصلی
  • محصولات برند فردی (تخصص، محتوا شامل کتاب و مقالات، محصول و …)
  • مخاطب شناسی (طراحی پروفایل مخاطبان و بخش بندی بازار)
  • قیمت گذاری محصولات
  • تحلیل رقبا، تعریف مزیتهای رقابتی
  • قوانین برندینگ شخصی (کار نکو کردن از پرکردن است، شما نمی توانید همه چیز را کنترل کنید، برند یک شبه ساخته نمی شود، برند شهرت نیست، برند شما مورد حمله قرار می گیرد، تصور= واقعیت، برند چندوجهی)

ابزارهای ترویج برندشخصی

  • استراتژی محتوا
  • محتوا (ویدیو و پادکست، نوشتاری شامل مقاله، یادداشت و …)
  • شبکه سازی
  • دیجیتال برندینگ شخصی (مخاطب شناسی در فضای دیجیتال، بایدها و نبایدهای دنیای دیجیتال در راستای برندینگ شخصی، فرصت های وب سایت، فرصت های شبکه های اجتماعی، اصول و نحوه تولید محتوا در فضای مجازی)
  • مقالات

مدیریت مالی برندینگ شخصی

  • پیش بینی هزینه ها
  • پیش بینی درآمدها

تجربیات برندینگ شخصی

  • بررسی الگوهای موفق داخلی و خارجی
  • تمرین اجرایی(شناسایی دلایل رشد برندهای شخصی موفق در کسب و کار شما)
  • 10 اشتباه رایج در برندینگ شخصی
  • گام های برندسازی شخصی

شیوه های برگزاری دوره

دوره های آنلاین

برگزاری دوره به صورت آنلاین از طریق وبسایتSKY ROOM برگزار می شود که فراگیران در زمان برگزاری کلاس ها از سراسر دنیا می توانند آنلاین وارد کلاس شوند.

کلاس های آنلاین از لحاظ کیفیت برگزاری دوره با کلاس های حضوری تفاوت چندانی نداشته و از جهاتی مزیت نیز دارد چراکه فراگیران بدون صرف هزینه و زمان برای رفت و آمد به شهر و محل برگزاری کلاس آموزشی، می توانند در کلاس شرکت کرده و استاد نیز به صورت آنلاین تدریس را انجام می دهد فراگیران در حین آموزش می توانند سوالات خود را مطرح و پاسخ را دریافت نمایند.

استفاده از وبسایت SKY ROOM برای برگزاری کلاس های بسیار آسان است و نحوه ورود به کلاس توسط کارشناسان پشتیانی آکادمی آموزش آژانس کسب و کار آرنا به فراگیران آموزش داده می شود.

دوره های حضوری

دوره های حضوری در تهران و مشهد به صورت زمانبندی شده برگزار می گردد. در مراکز استان ها دیگر نیز به تقاضای انجمن های تخصصی پزشکان و سازمان نظام پزشکی هر استان به صورت موردی برگزار می گردد.

منابع آموزشی

کتاب برند شخصی نوشته مارک شفر ترجمه سید اسماعیل قشمشم

جزوه آموزشی

برای پیش ثبت نام به لینک زیر مراجعه نمایید:

فرم پیش ثبت نام دوره